منابع اطلاعاتی اجتماعی برای شناسایی فرصت: تاثیر مشاوران، تشکل های غیر رسمی صاحبان صنایع و گردهمایی های شغلی.
Social source of information in opportunity recogition: Effects of mentors , industry network , and professional forums
تاثیرات سه منبع اطلاعات اجتماعی مربوط به فرصت (مشاوران، تشکل های صاحبان صنایع غیر رسمی، مشارکت در گردهمایی های شغلی) بر شناسایی فرصت مورد بررسی قرار گرفت.نتایج نشان می دهد که هر سه منبع تاثیر مستقیم و مثبتی بر شناسایی فرصت توسط کارفرمایان یا کارآفرینان دارد. علاوه براین تاثیرات دو منبع (مشاوران و گردهمایی ها) به وسیله قدرت طرح تعدیل می شود، در حالیکه تاثیرات منبع سوم یعنی تشکل های غیررسمی صاحبان صنایع با خود باوری تعدیل می شود. نتایج به دست آمده با نظریه های مربوط به شناسایی فرصت مطابق است، که بر نقش اطلاعات و فرایندهای شناختی تاکید نموده و نشان می دهد که دو منبع اطلاعاتی اجتماعی ، یعنی مشاوران و مشارکت در گردهمایی های شغلی ،که در تحقیقات گذشته به طور نظام مند مورد بررسی قرار نگرفته اند می توانند به کارافرینان در شناسایی فرصتهایی برای تبدیل به کارافرینی های جدید کمک کنند.
متن این مقاله همراه با زبان اصلیش و ترجمه آن می باشد.
فایل ورد و قابل ویرایش است
بعد از پرداخت توسط کلیه کارتهای عضو شتاب لینک دانلود دریافت کرده وفایل قابل دانلود می باشد.